31 stycznia 2018

Seks maszyny 2

Do Muzeum Kolejnictwa w moim mieście wybierałem się od lat. Wybieranie się, że tak powiem, zintensyfikowałem, gdy pojawiła się wieść, iż wkrótce zostanie zamknięte. Kolej bowiem, czy kto tam dokładnie włada terenem dawnego dworca i stacji Warszawa Główna, sprzeda(ł) go pod nowocześnie lśniący dewelopmęt. Muzeum zaś ma zostać wysiudane do nowej siedziby na Odolanach.
Mnie chodziło także o to, by poza eksponatami zobaczyć samo to zabytkowe już miejsce i jego zabudowania.

No i w końcu się wybrałem. Była wczesna wiosna roku 2016. Dziarsko wkroczyłem do budynku przy Towarowej, by dowiedzieć się, że poprzedniego dnia muzeum zostało zamknięte. Kruca bomba!

Personel zaświecił jednak ogarkiem nadziei, iż można będzie spodziewać się w nieokreślonej przyszłości ponownego otwarcia przybytku kultury technicznej - pod nową nazwą. I tak się na szczęście stało - od jesieni 2016 można nawiedzać, odwiedzać i zwiedzać "Stację Muzeum". Myślę, że nastąpiło w ten sposób typowe utrwalenie stanu tymczasowego i przejściowego, jak to w wielu podobnych sytuacjach bywa... Niemniej warto ruszyć się na Towarową - bo nie znamy dnia i godziny, kiedy firma zamknie się znów i na dobre - a to przecież blisko. W porównaniu.

A tera: lokomotywy, danie główne b. Muzeum Kolejnictwa.















Trzykrotnie przekroczyłem zakładany limit 5. zdjęć na wpis, ale maszyny te mają w sobie coś uwodzicielsko fotogenicznego. Stąd dzisiejszy zbiorek, część druga do części pierwszej opublikowanej tu w zeszłym kwietniu. Same zdjęcia są niemal dokładnie sprzed roku. Było śnieżnie i słonecznie.





8 komentarzy:

  1. Bardzo lubiłem to miejsce. Byłem w nim ładnych parę razy. A tymczasem w mijającym właśnie miesiącu odwiedziłem zupełnie inne Muzeum Kolejnictwa, które w lutym wrzucę na NZW.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sochaczew? Rogów? Chabówka?? Karsznice?? JAWORZYNA ŚLĄSKA???
      no dobra, nie zgaduję. czekam relacji. Towarową, jak mówiłem, warto zaliczyć. niejednokrotnie!

      Usuń
    2. Zaspojleruję. Kościerzyna.

      Usuń
    3. a, to nawet nie wiedziałem, że jest. w Kościerzynie byłem zeszłego lata przejazdem. wciąż za mało tego czasu wszędzie... :-/

      Usuń
    4. W Kościerzynie muzeum jest vis a vis stacji kolejowej, po drugiej stronie torów.

      Usuń
    5. gdybym był młodszy, dziewczyno...
      znaczy się: gdybym miał więcej czasu, Kościerzyno...

      Usuń
  2. Byłem już w kilku muzeach kolejnictwa w kraju, ale do Warszawy jakoś mnie nie zaniosło... I pewnie nie zaniesie. Ale zdjęcia zacne :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...